środa, 26 listopada 2014

Krem z dyni z mozzarellą

Jeszcze jeden krem z dyni, bardzo prosty, sycący i pyszny. Uwielbiam dyniowe zupy i staram się, aby nie były nudne, więc coś dodaję, coś zabieram i za każdy razem mam inną wersję. A że jeszcze bez problemu można kupić świeżą dynię, to chętnie po nią sięgam.
Dzisiejsza wersja jest z dodatkiem mozzarelli, która nadaje zupie aksamitności i delikatności, a jednocześnie wzbogaca jej smak. A zupa jest bardzo szybka i prosta w przygotowaniu.
Smak zupy zależy też po części od rodzaju dyni, jakiej użyjemy. Ja osobiście jestem miłośniczką dyni hokkaido (i jeszcze dwóch innych odmian) i taką najczęściej wykorzystuję w swoich daniach.


Składniki na 4 porcje: 

1 kg dyni (waga po obraniu i usunięciu gniazda z pestkami)
150 ml śmietanki kremówki (30%)
1 kulka mozzarelli (takiej z zalewy – około 150 g)
1 łyżeczka cukru
¼ łyżeczki soli
¼ łyżeczki imbiru
¼ łyżeczki gałki muszkatołowej
szczypta chili
szczypta pieprzu

do podania: pestki dyni uprażone na suchej patelni albo grzanki

Bulion zagotować, wrzucić pokrojoną w kostkę dynię i gotować do miękkości – około 30 minut. Wlać śmietankę kremową, dodać pokrojoną na kawałki mozzarellę, wsypać przyprawy i całość zmiksować. Jeśli krem jest za gęsty można dodać trochę bulionu.  Doprowadzić do wrzenia, ale już nie gotować. Jeśli trzeba doprawić wg własnego smaku i uznania solą czy gałką muszkatołową.
Wlać do miseczek, posypać pestkami dyni albo grzankami i gotowe. 


14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. A dyni hokkaido często wychodzi taki ładny kolor :-)

      Usuń
  2. Ja także uwielbiam dynię i wszelakie z niej przetwory - szczególnie zupę i dżem:)) Przepis na zupę mam podobny, tylko bez mozzarelli.
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Margarytko,powiedz proszę co to za odmiana dyni która jest zielona?Taką dostałam :)
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkich odmian dyni to ja nie znam, ale kupuję zieloną muscat ona jest taka słodka i ma mocno pomarańczowy miąższ - to druga z trzech, które bardzo lubię. Trzecią jest piżmowa :-)

      Usuń
    2. A to mogę z niej zrobić krem jeden z Twoich?

      Usuń
  4. Jesienią dynia to konieczna podstawa dań :P Fajna wersja zupy, chetnie skorzystam z przepisu,dzięki!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie dynia to królowa jesieni :-) A zupę polecam, bo fajna.

      Usuń
  5. Wygląda fanstastycznie i pewnie przepyszna ^^, i do tego te prażone pestki dyni pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niebo w gębie:))) pycha!!!! Marta

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...