środa, 19 września 2012

Warzywa z kurczakiem

Dziś kolejne danie z kategorii: co zrobić, żeby się nie narobić, ale zrobić... Danie to przygotuje w zasadzie każdy, jest tak proste, że aż niemożliwe, aby było takie dobre – a jednak takie właśnie jest: zdrowe smaczne i dosyć szybkie do przygotowania :-)
Było już na starym blogu, pojawia się i tutaj, bo uważam, że warto od czasu do czasu sobie ułatwić życie. Można do tego dania wykorzystać gotową mieszankę warzyw na patelnię – wtedy jest szybciej. Ale można przygotować to danie ze świeżych warzy- takich jakie lubimy, wtedy potrzeba trochę więcej czasu na oczyszczenie i przygotowanie warzyw. 
 

Składniki na 2 porcje:

200 - 300 g filetów z kurczaka (u mnie dwa nieduże filety)
450 -500 g ulubionych, oczyszczonych i pokrojonych warzyw albo mrożona mieszanka pt. „warzywa na patelnię”
2 łyżki oliwy
sól, pieprz, chili albo jakaś ulubiona przyprawa do kurczaka
ulubione zioła (u mnie prowansalskie / dalmatyńskie i zioła włoskie z młynka)


Filety z kurczaka umyć, pokroić w dosyć dużą kostkę, dodać sól, pieprz, chili (albo przyprawę do kurczaka) i 1 łyżkę oliwy. Wymieszać i wstawić do lodówki (można to zrobić rano).
Przygotować naczynie do zapiekania (ja użyłam aluminiowej jednorazowej blaszki do ciasta). Posmarować olejem, włożyć warzywa (mrożonych nie rozmrażać), skropić oliwą (świetnie sprawdza się rozpylacz), posypać niewielką ilością soli, pieprzem, ziołami i lekko wymieszać. Na warzywa wyłożyć kawałki kurczaka, przykryć folią aluminiową i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Po 10 minutach zmniejszyć temperaturę do 160 stopni. Po 30 minutach zdjąć folię i piec jeszcze jakieś 10 -20 minut. Przełożyć na talerze i od razu podawać. 

/Wersja z marchewką, cukinią, groszkiem, ziemniakami, fasolką/ 
 


/Wersja z brokułami, marchewką, papryką, fasolką, kukurydzą, ziemniakami/


55 komentarzy:

  1. Pyszne!:) uwielbiam takie jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedno z ulubionych obiadków męża :)

    OdpowiedzUsuń
  3. to idealne danie dla mnie ! bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba niewiele osób by wzgardziło tym daniem. Może pięknie nie wygląda, ale smakuje bardzo dobrze :-)

      Usuń
  4. uwielbiam to :) i często robię w tygodniu, tylko nie lubię czekać, aż piekarnik się rozgrzeje, bo u mnie strasznie długo to trwa i najpierw podsmażam kurczaka na patelni, potem wsypuję mrożonkę, doprawiam, kilka minut smażę razem i gotowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, to mój nowy piekarnik nagrzewa się piorunem - zanim ja wszystko do blaszki wpakuję to on zdąży się nagrzać - wstawiam, nastawiam czas i zajmuję się czymś innym :-) W napięte dni to się sprawdza idealnie :-)

      Usuń
  5. To jest pyszne! :) ja często jadę na łatwiznę (szczególnie w okresie gdy nie ma świeżych warzyw) i używam do takich dań gotowych mrożonek. A najlepsze są te z biedronki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zimą korzystam z mrożonek, latem wolę świeże warzywa, które zawsze mam w lodówce :) Co prawda wtedy przygotowanie obiadu trwa jakieś 20 minut dłużej, ale to w sumie i tak niewiele.

      Usuń
  6. Uwielbiam takie połączenia!:D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też i dlatego robię dosyć często :-)
      Serdeczności.

      Usuń
  7. Często robię takie dania, zwłaszcza kiedy mam okres ograniczania nadmiaru kalorii ;) Ale staram się unikać mieszanek z serii na patelnię, bo zazwyczaj zawierają już dodatkowy tłuszcz, który uważam za zbędny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję same warzywa - przeważnie na wagę, bez żadnych dodatków, bez ziół, bez tłuszczu :-)

      Usuń
  8. oo to coś co lubię!!!zimą często albo piersi albo kurczak w takiej postaci ..aa zawsze muszą być brokuły bo je uwielbiam ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mamy podobnie z brokułami, też je lubię. Ale w sumie nie do każdej wersji kurczaka z warzywami je dodaję. Jak nie mam to nie płaczę :-)
      Generalnie dodaję takie jakie w domu mam :-)

      Usuń
  9. Ale mam teraz smaka...kocham takie jedzenie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Margarytko:))
    Dziękuję za Twoją wersję kurczaka z warzywami. Ten przepis wykorzystam na pewno:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz racje bardzo szybki danie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomijając czas pieczenia to niewiele roboty z tym daniem :-)

      Usuń
  12. Pyszny obiadek, gdy nie ma czasu, a w zamrażarce jest zawsze mieszanka warzyw na patelnię(w lidlu są niedrogie), to wtedy idealne danie, jutro dużo zajęć więc pewnie zrobię takiego kurczaka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :-) Na zapracowane dni jak znalazł.

      Usuń
  13. Też lubię takie danie, ale zawsze warzywa duszę w rondelku, a mięso podsmażam na patelni; potem łączę i duszę razem. Polecam też wersję z rybą, w kawałkach oczywiście. A żeby danie było bardziej syte można dodać ugotowany ryż. Zresztą sam ryż wymieszany z warzywami też jest pyszny. Wszelkie kombinacje dozwolone ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też z pewnością pyszne danie, ale jednak duszenie od pieczenia różni się zasadniczo :-) W moich warzywach są ziemniaki, więc mieszanie tego z ryżem mija się z celem :-)

      Usuń
    2. No wiadomo, że jak są ziemniaki, to ryż już niepotrzebny, chociaż są takie potrawy gdzie je się jedno i drugie (ziemniaki i ryż/kasza) jednoczśnie, ale to już inna para kaloszy. A czy dusić czy piec można by dyskutować, bo ilość naczyń do mycia, bo koszty typu gaz/prąd, bo tak jak wspomniałaś jak się piecze to można się zająć czymś innym, a do garnków trzeba zaglądać i mieszać, bo na pewno smak inny i konsystencja itd. i zapewne też czas wykonania inny, ale każdy robi tak jak mu wygodnie :)

      Usuń
    3. Zważywszy na to, że używam foremki jednorazowej nie mam mycia po pieczeniu :-)) A i głowa wolna, można w tym czasie zrobić coś innego.
      Kurczaka z warzywami duszonego na patelni czy w garnku też robię, ale wersja pieczona mi również bardzo pasuje.
      Ale dokładnie tak - każdy robi jak chce ;-)

      Usuń
  14. Mam pytanie, czy ziemniaki wcześniej gotujesz czy dajesz surowe? Pytam, gdyż gdy daję do zapiekanek ziemniaki surowe to nie mogę się doczekać aż się upieką w piekarniku i czekam w nieskończoność. A ja niestety jestem kiepską kucharką i prawdę mówiąc dopiero uczę się gotować.

    Pozdrawiam

    Inka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inko, ziemniaki daję surowe pokrojone w cienkie plastry (albo mrożone jeśli używam mieszanki zamrożonej). 40 minut pieczenia w towarzystwie warzyw im wystarcza :-) Ale jeśli zdarza się, że mi zostają ugotowane z poprzedniego dnia to dorzucam je w połowie pieczenia.

      Usuń
  15. Bardzo dziękuję za wskazówki. W najbliższym czasie mam zamiar zrobić to danie, więc mam nadzieję, że mi wyjdzie i że mężowi będzie smakowało:)

    Pozdrawiam

    Inka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu miałoby nie wyjść. Wyjdzie :-)) My bardzo je lubimy.

      Usuń
  16. Zrobiłam to danie; jest smaczne. Jednak musiałam dokonczyć na patelni, bo gdy wyciągnęłam z piekarnika to ziemniaki były pół surowe. Nie wiem w czym jest problem, bo robiłam wszystko zgodnie z przepisem. Ale od zawsze mam ten problem z zapiekankami z ziemniakami; ziemniaki są w połowie surowe. Zastanawiam się, może z moim piekarnikiem jest coś nie tak; może powinnam nastawiać na większą temperaturę...

    Inka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może rzeczywiście wyższa temperatura albo trochę dłuższy czas, albo podgotowanie ziemniaków byłoby jakimś wyjściem. Ja podgotowuję ziemniaki, gdy piekę w ćwiartkach z ziołami, ale do tego dania tego nie robię. W zapiekance też piekę dłużej, ale tam jest grubsza warstwa, więc siłą rzeczy 1,5 godziny piekę, gdy jest surowe ziemniaki i surowe mięso.

      Usuń
    2. Inka, ja też tak miałam z ziemniakami., ale id jakiegoś czasu wrzucam ziemniaczki do garnka pokrojone w ćwiartki i czekam aż woda zacznie się gotować.Wtedy je odlewam przez sitko, osuszam dodaję przyprawy i wrzucam do piekarnika. Zanim kurczaki się upieką ziemniaczki są upieczone i pięknie zarumienione. I nie są surowe!

      Usuń
  17. Jestem pierwszy ran na Twoim blogu i właśnie przygotowuję taki obiad dla męża, on jest fanem warzyw mrożonych i kurczaka, mam nadzieję, że mu zasmakuje;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Robiłam wczoraj i na pewno będę robić często bo pycha. Goga

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam robiłam z kurczakiem i wyszło pycha:) Chciałam zrobić z łososiem tylko się zastanawiam czy czas pieczenia taki sam czy może krócej? Może mi Pani poradzić :) i jakie przyprawy użyć. Emi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrobić z łososiem, tylko samego łososia trzeba dołożyć trochę później. Wystarczy mu 20 minut, ale warzywa muszą się piec normalnie - jak w tym przepisie.

      Usuń
  20. Jest po prostu znakomite a ziemniaki podkreśliły smaczne danie

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem na Twoim blogu od niedawna..calkiem przypadkiem na niego wpadłam i szczerze musze przyznac, kusisz wieloma potrawami, jak narazie zrobiłam kurczaka z warzwami.. Prosta potrawa, szybka i wysmienicie smakuje ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie miło mi Cię gościć w mojej kuchni i mam nadzieję, że znajdziesz coś więcej dla siebie. Cieszę się, że ten kurczak smakował.

      Usuń
  22. A ja zawsze robiłam to na patelni. Chyba pora przerzucić się do piekarnika!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkładając do piekarnika ma się chwilę czasu dla siebie ;-)

      Usuń
  23. Oj, bardzo często serwuje takie obiady, nawet zdarzyło mi się zrobić taką kolację. Bardzo smaczna potrawa :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wyszlo pycha,podalam z frytkami a nastepnym razem zrobie sos czosnkowy...

    OdpowiedzUsuń
  25. dobre ale nie z mrozonych warzyw.tylko swieze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W okresie zimowym mrożone świetnie się sprawdzają, a latem wiadomo, że świeże.

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...